søndag, januar 04, 2009

Sicilia

Tenkte jeg skulle legge ut noen blider fra min fantastiske tur til sicilia, for snart 1 1/2 år siden.


Dette er fra en nyyydelig fjellandsby litt utenfor Cefalú. Dette var mitt første møte med Sicilia, og det var kjærlighet ved første blikk.
I den lille iskrem vognen i bakgrunnen solgte de verdens BESTE sitronsorbet (kjenner jeg får vann i munnen av tanken!). Den søte gamle mannen som jobbet der fortalte meg faktisk at is var veldig bra for forbrenningen, pga kuldesjokket den gir magen, så her var det bare å spise med god samvittighet :)!


Utsikten over hovedstaden Palermo

Dette er "Rocco" et lite fjell i Cefalú. Det ser kanskje ikke så høyt ut, men prøv og bestig det i 41 varmegrader mens sola steker... Jeg var glad ihvertfall jeg kom opp i live :) ( hadde mine øyeblikk med tvil på vei opp)
Men en vakker tur var det!


Litt blider fra toppen av "Rocco"




Dette var fra bakhagen til et kloster i Palermo
er det ikke vakkert?


Det er slike blider som virkelig gir meg en god følelse i magen.

Dette er Tahormina, helt i øverst i hjørne kan dere skimte vulkanen Etna

Til slutt må jeg vise dere et blide av renovasjonsetaten i Castelbuono, dette er iallefall verdens kuleste søppelbil!

Klem

2 kommentarer:

Photo-Me-Life sa...

Hei og tusen takk for det.

De bildene gjorde at jeg fikk lyst til å reise ut i den store verden igjen. Jeg har av en eller annen grunn aldri vært i Italia men jeg har det på ønskelisten. Mye vakkert...

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk